torsdag 15 april 2010

Nätstrulet

Det började en helt vanlig dag, en måndag av alla dagar.



Jag satt på mitt hemmakontor och arbetade framför datorn,
klockan närmade sig 17:00 och jag skulle strax sluta för dagen, man måste skilja på arbete och fritid även då man arbetar hemma på distans, så jag var inget undantag.
Jag hade precis skrivit in den sista fakturan och skulle till att spara allt arbete som jag suttit med de sista två timmarna. Då händer något mycket märkligt, något som jag aldrig kunnat drömma om. Skärmen började flimmra och svaja, nu är det kört tänkte jag, nu ska datorn hänga sig som den gör ibland, typiskt att jag inte hann spara mitt arbete, typiskt mig att vara så slarvig och efterklok.

För femtielfte gången svor jag och lika många gånger flimmrade skärmen, sen blev allt bara kolsvart och tystnaden la sig totalt i rummet. Vet inte vad klockan var då jag vaknade upp med ett ryck, hade jag slumrat till eller vad hade hänt. Jag sneglade bort mot skärmen där den stod på sin plats. VA!? Jag trodde knappt mina egna ögon, drömde jag, där var allt som vanligt igen, ingen svart skärm, inget konstigt flimmrande, inget konstigt alls, bara som vanligt, en tjusig bild på undernart fina röda rosor, som alltid fanns på min skärm.

Men vad konstigt, jag kände doften så klart, det doftade underbart, jag gick närmare för att se efter, det kunde ju inte vara så, visst inte. Där stod en bukett helt underbara doftande rosor på riktigt, ett kort satt i en kvist, jag tog tag i det och började läsa, det stod:

Grattis Cia!
Du är vår bästa och duktigaste medarbetare här på företaget Olsten och vi vill ge dig dessa rosor för att visa vår uppskattning av ditt enorma arbete som du utför och för ditt enorma tålamod, tack för att du är med oss.

Ja, vad skulle jag klaga på.......:-)

©Cia 2000

Inga kommentarer: